sâmbătă, 1 septembrie 2012

Toamna se numără … zilele de vacanţă rămase


Dacă tot s-a amânat datul buchetelor (de capul) dirigintelor ṣi învăţătoarelor, mi-am amintit de nerăbdarea cu care aṣteptam să îmi umplu mintea de (in)utilităţi. Aṣa că le-am luat cu liniuţă ṣi alineat de două degete (aici mereu mi-o luam pentru că aveam cel mai mic alineat, având degetele mici) de la capăt:

Istoria – Era telenovela secolelelor … un fel de prono-history despre proto-history … Care cu cine, de ce ṣi, mai ales, ce s-a ales de ei ... Ṣi dacă îi întrebi ṣi pe domnitorii ăṣtia, îs toţi o apă ṣi-un pământ ... habar nu au cine mai domneṣte acum ṣi cărei Porţi i se mai dă tribut ... Ceva a rămas neschimbat totuṣi – banii daţi la F(e)M(e)I ...

Geografia – Aici încolţeṣte îndoiala pentru că eṣti pus să înveţi ce animale ṣi ce ierburi cresc în Patagonia ṣi ce monedă are Botswana (de ţi-e ṣi nu ṣtiu cum să vii acasă ṣi să te plângi de ce nu le-o fi venit ṣi românilor ideea asta de comerţ că la ce se aude pe stradă, aveam capital din belṣug), dar nu ṣtii unde e Călugăreni-ul ṣi Rovine ...

Biologia – La lecţia despre Drosophila melanogaster am intrat prea mult în rolul ei ṣi m-a luat cu ameţeală ... ṣi mi-am revenit abia la Sternocleidomastoidian ...

Fizica – Atâţia ani ṣi tot nu am înţeles dacă „G” este punct, constantă sau forţă ...

Chimia – Aici am aflat că nu trebuie pus tot numele în „Ion + Argentina = Love”, ci doar I (sau mai modernul Y) + Ar ṣi era de ajuns ...

Româna – Am aflat că mama nu are cratimă, dar maică-sa altora are ... La „îi dăm lui Cezar ṣi îi dăm Cezarului” am lipsit, aṣa că nu ṣtiu cum e corect ... dar cred că Academia e tolerantă ṣi de astă dată ...

Franceza – Am trăit cu senzaţia că profesoarele ne voiau bucătari ori miroseam fiecare a ce aducea de pe acasă de ne întrebau la fiecare început de oră „Qu'est ce que vous avez preparé pour aujourd'hui?” ...

Engleza – Nu ṣtiu la ce ne chinuiau cu „Hello. How are you? How do you do?” de la vârste fragede când aveam cu toţii interdicţie să vorbim cu străinii ...

Latina – Cine a descoperit-o este rugat să o îngroape la loc ...

Matematica – Cel mai mult îmi plăcea când ne punea să punem în practică permutările ṣi combinările ... în rest, totul era fr(a)ecţie ...

Sport – Aici am văzut cui i se spunea capră, de o ṣtia toată ṣcoala ... O cam foloseau toţi, ce-i drept ...

Muzica – Digeram mai greu muzica fără versuri sau pe cea ale cărei versuri nu le înţelegeam ... că era pe bază de tonalităţi prea înalte pentru Eustachio ... de se urca săracul pe scăriţă ...

Desen – Cele mai reuṣite opere de artă erau băncile ṣi uniformele ... dar nimeni nu voia să ne pună note pe ele ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu